واحد خدمات آموزشی

اداره امور آموزشی و پژوهشی، انجام کلیه امور مربوط به خدمات آموزشی و پژوهشی را بر عهده دارد
و زیر نظر معاونت آموزشی و پژوهشی موسسه فعالیت می نماید.
این اداره هم اکنون داری 3 کارشناس خدمات آموزشی و پژوهشی می باشد. و برخی از وظایف آن به شرح ذیل می باشد.

o    برخی از وظایف اداره آموزشی و پژوهشی:
 
•    انجام امور مربوط به پذیرش و ثبت نام اولیه پذیرفته شدگان کنکور سراسری.
•    بررسی و تفسیر بخشنامه های مربوط به امور آموزشی و پژوهشی.
•    اجرای آئین نامه ها و مقررات مربوط به پذیرش دانشجویان اعم از ایرانی و خارجی.
•    انجام امور مربوط به فارغ التحصیلان موسسه و صدور گواهی پایان دوره.
•    انجام امور خدمات آموزشی در رابطه با دانشجویان غیر ایرانی
•    صدور برگ اشتغال به تحصیل
•    انجام امور مربوط به انتخاب واحد دانشجویان.
•    انجام مکاتبات مربوط به کارورزی دانشجویان و استفاده از کتابخانه ها و نظایر آن.
•    انجام امور ثبت نام هر نیمسال.
•    انجام امور مربوط به برگزاری امتحانات نیمسال بر اساس دستورالعملهای مربوط.
•    تهیه و تنظیم قراردادهای مدرسان حق التدریسی با همکاری واحدهای ذیربط.
•    بررسی پیشنهادات مختلف در امور پژوهشی و ارائه نظر.
•    ارزشیابی فعالیهای پژوهشی.
•    تهیه و تنظیم طرحها و برنامه های لازم در زمینه فعالیتهای تحقیقاتی با توجه به اولویت ها و ارائه آنها جهت تصویب.
•    انجام امور مربوط به شرکت اعضاء هیات علمی در کنفرانسها و سمینارهای داخلی و دیگر ماموریت های علمی.
•    تهیه و تنظیم آئین نامه های مختلف پژوهشی و ارائه آنها به مقامات مربوطه.
•    جمع آوری و توزیع اطلاعات مربوط به سمینارها.
•    طرح مسائل و مشکلات آموزشی دانشجویان در شورای آموزشی و پژوهشی موسسه از طریق معاونت آموزشی و پژوهشی موسسه.


واحد انفورماتیک


 




مرکز رایانه و اینترنت وظیفه سرویس دهی به کلیه واحدهای
آموزشی ، پژوهشی و اداری موسسه از حیث سخت افزار، نرم افزار و اینترنت
همچنین پشتیبانی شبکه و سرورهای موجود را به عهده دارد.
این مرکز در حال حاضر از پهنای باند 2MB برای اتصال به اینترنت استفاده می نماید
و با اختصاص فضای وسیع تر و طراحی و پیاده سازی مجدد شبکه موسسه
در تابستان 1388 با 20 دستگاه رایانه مورد بهره برداری
اساتید ، همکاران اداری ، دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد قرار گرفته است .
وب سایت موسسه نیز توسط این مرکز طراحی، پیاده سازی، و نگهداری می شود.
ساعات ارائه سرویس 8 صبح الی 12 ظهر - 13 بعداز ظهر الی 17 عصر می باشد .


برخی از خدمات ارائه شده توسط مرکز:


•         اینترنت با سرعت بالا در داخل موسسه برای دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد، اساتید و واحدها.
•         دسترسی به بانکهای اطلاعاتی و مجلات الکترونیکی طرف قرارداد دانشگاه.
•         دسترسی به اینترنت dial-up برای اعضای هیات علمی.
•         امکان پرینت مقالات.
•         امکان رایت سی دی.
•         اختصاص Email در سایت موسسه ویژه اساتید محترم
•         امکان بازدید از نمرات پایان ترم از طریق سایت موسسه
•         ارائه خدمات کمک آموزشی جهت همایش ها و سمینارها و کلاسها با استفاده از تجهیزات سمعی و بصری
•         برخی از امکانات موجود سایت موسسه : فرمهای پروپوزال پایان نامه ، آیین نامه های آموزشی ، اساسنامه موسسه ، فعال سازی بخش لاتین سایت
•         تشکیل کلاسهای آموزش رایانه جهت کارکنان


کتابخانه



آئین نامه کتابخانه

 کتابخانه تخصصی موسسه آموزش عالی بیمه اکو بعنوان یکی از کتابخانه های دانشگاه علامه طباطبایی فعالیت می نماید.
و دارای تعداد 2000 عنوان کتاب فارسی و بیش از  5000 عنوان کتاب انگلیسی،  در حوزه علوم بیمه و
همچنین تعداد 5 عنوان نشریه فارسی جاری و 9 عنوان نشریه انگلیسی تخصصی می باشد.
و از بخشهای مرجع، مخزن، نشریات، پایان نامه ها و بخش اداری تشکیل شده است.
که تمامی بخش ها در یک مکان می باشد .در بخش اداری کلیه کارهای
فهرست نویسی لاتین و فارسی و آماده سازی کتابها در آن انجام می شود.
گردآوری منابع علمی جدید اعم از  کتاب، نشریه، منابع الکترونیک مورد نیاز
اعضای هیاُت علمی، دانشجویان بخشی از مسئولیت کتابخانه موسسه می باشد
سفارش وخرید منابع بر اساس درخواست و نیاز از طریق ذیل انجام می شود:
 

 - خرید از نمایشگاههای بین المللی کتاب که هر ساله در دو مرحله بهاره و پاییزی در داخل کشور انجام می گیرد.            
 - خرید از سازمانهای انتشاراتی داخل و خارج کشور.


      •    خرید کتاب:
استادان و دانشجویان می توانند در خواست خودرا از طریق کتابخانه اعلام ،بعد از تایید رئیس مؤسسه خریداری میشود. 
 
    •    خرید نشریات:
اول هرسال کتابخانه موسسه فهرست نشریات لاتین خود را همراه با برگه در خواست جهت تهیه نشریات به کتابخانه مرکزی ارسال می دارد.
 
•    نحوه ورود اطلاعات کتابخانه:
پس از خرید، اطلاعات کتابشناختی کتب و نشریات در کار برگه نرم افزار جامع کتابخانه ثبت می گردد.سپس به ترتیب الفبای موضوع و عنوان در قفسه ها چیده می شود. جدید ترین شماره هر نشریه در روی قفسه به نمایش گذاشته و شماره های قبلی آن تا یکسال برای استفاده متقاضیان در دسترس قرار دارد. در پایان هر سال نشریات مربوط به آن سال صحافی و در آرشیو نگهداری می شود. جستجوی کتب از طریق رایانه با استفاده از نرم افزار پارس آذرخش و برگه دان و جستجوی نشریات از طریق رایانه و کاردکس میسر است.
•    نحوه جستجوی اطلاعات توسط کاربر:
 پس از فعال کردن برنامه پارس آذرخش منوی  جستجو از گزینه های زیر می توان استفاده کرد:
بانک واژگان
•    -جستجوی پیشرفته فارسی و لاتین
•    -جستجوی پیشرفته فارسی و لاتین 2
بانک واژگان:برای جستجوی اطلاعات بصورت یک عبارتی و بدون در نظر گرفتن نوع مدرک از این گزینه استفاده می توان کرد.
نوع فیلد را انتخاب می کنیم.
در بخش شروع کلمه عبارت مورد نظر خود را تایپ سپس در زیر آن کلیک می کنیم.
فهرستی از واژگان ظاهر می شود. عبارت مورد نظر خود را انتخاب و جستجو را فعال  می کنیم
لیست نتیجه جستجو را فعا ل می  کنیم. مدارک جستجو شده نمایان می شود
با فعال کردن مدارک از طریق دابل کلیک یا بازیابی کل و با استفاده از منوی نمایش می توانید اطلاعات کامل را مشاهده کنیم
برای استفاده از گزینه های پیشرفته فارسی و لاتین  پس از تایپ واژه در فیلد مورد نظر، نوع مدرک مورد درخواست خود کتاب (فارسی،لاتین)،نشریه(فارسی،لاتین)،پایان نامه (فارسی،لاتین)را انتخاب وسپس جستجومی  کنیم.
 
•    بخش پایان نامه ها:
دانشجویان کارشناسی ارشد مؤظف هستند که در هنگام فارغ التحصیلی یک نسخه از پایان نامه خود را به کتابخانه مؤسسه ارائه دهند در این بخش تاکنون 4 عنوان پایان نامه لاتین سازماندهی شده است.
وظایف عمده در این بخش
-گردآوری و ثبت پایان نامه
- تحلیل موضوعی و نمایه سازی و چکیده نویسی پایان نامه
استفاده از پایان نامه صرفاً در محل امکان پذیر است و کپی از پایان نامه به صورت محدود برای استفاده کنندگان محقق امکان پذیر می باشد خروج پایان نامه از محل مطالعه ممنوع می باشد.
 
•    اعضاء:
 .کتابخانه موسسه، دارای  235 نفر عضو می باشد که تعداد  187 نفر آنها در مقطع کارشناسی و 48 نفر دیگر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل می باشند.


امور دانشجویی
دانلود فرمهای تسهیلات رفاهی
امور دانشجویی موسسه بر پایه ی ضوابط موجود و شرایط دانشجویان انواع خدمات رفاهی را به دانشجویان موسسه ارائه می¬دهد. علاوه بر آن یاری رساندن و هدایت دانشجویان در موارد مرتبط و ضروری از دیگر خدمات ارائه شده به دانشجویان می باشد.
مجموعه ی این فعالیتها شامل موارد ذیل است.
 روابط عمومی موسسه که در مجموعه ی امور دانشجویی قرار دارد با هماهنگی و همکاری روابط عمومی دانشگاه و روابط عمومی دیگر نهادها و سازمانهای مرتبط در جهت معرفی هرچه بهتر موسسه آموزش عالی بیمه اکو گام برمی دارد.
•    فعالیتهای امور دانشجویی موسسه
 وام های دانشجویی :
وام تحصیلی ویژه دانشجویان دوره روزانه
وام شهریه ویژه دانشجویان دوره شبانه
وام ضروری
وام شاهد و ایثارگر
وام ازدواج
وام ودیعه مسکن
وام حج عمره دانشجویی
•    بیمه خدمات درمانی و حوادث
                 دریافت مدارک و ارائه فرم مربوطه و پی گیری لازم و تحویل دفترچه بیمه دانشجویان روزانه موسسه.
                 ارسال لیست کلی دانشجویان شاغل به تحصیل موسسه جهت بیمه حوادث
•    کار دانشجویی
ارائه کار دانشجویی به دانشجویان متقاضی و جهت امور پژوهشی، آموزشی(حل تمرین) و فرهنگی.
•    امور خوابگاه
ارائه راهنمایی های لازم و انجام و هدایت مکاتبات مورد نیاز جهت دانشجویان متقاضی خوابگاه، دانشجویان روزانه و شبانه، دانشجویان غیر ایرانی، دانشجویان متاهل و دانشجویان متقاضی خوابگاه تابستانی و دانشجویان متقاضی تمدید سنوات حضور در خوابگاه.
•    تشکیل پرونده (ثبت نام) دانشجویی
تشکیل پرونده دانشجویی برای دانشجویان جدیدالورود روزانه و شبانه و تهیه کاردکس دانشجویی برای آنها.
•    تسویه حساب دانش آموختگان
                   انجام امور تسویه حساب دانش آموختگان در حوزه ی امور دانشجویی و فرهنگی و ارسال پرونده دانشجویی به مدیریت مربوطه
•    کارآموزی تابستانی دانشجویان
                   هماهنگی و انجام مکاتبات مربوطه با شرکت های بیمه ای معتبر و بیمه مرکزی ایران و معرفی دانشجویان متقاضی جهت کارآموزی تابستانی و در قالب فوق برنامه دانشجویی و  پی گیری چگونگی انجام کارآموزی
•    اشتغال زایی
ارتباط مستمر و هماهنگی لازم با مدیریت های ذی ربط شرکت های معتبر بیمه ای در جهت اشتغال دانش آموختگان و دانشجویان موسسه در شرکت های فوق و در حوزه تهران و شهرستان ها.
•    جلسات شورای فرهنگی موسسه
هماهنگی در تشکیل و شرکت در جلسه های شورای فرهنگی موسسه، راهنمایی دانشجویان، ارائه پیشنهادات، تنظیم صورتجلسات و هدایت مکاتبات مورد نیاز با نهادها و مدیریت های مربوطه در دانشگاه و خارج از دانشگاه.
•    امور دانشجویان غیر ایرانی
راهنمایی متقاضیان غیر ایرانی و ارائه فرم های درخواست و تهیه و تنظیم مکاتبات مورد نیاز از سوی ریاست محترم موسسه و پی گیری موارد انجام شده تا حصول نتیجه و اعلام نتایج مثبت یا منفی به شخص متقاضی و اطلاع رسانی و ارائه راهنمایی های لازم در خصوص بیمه، خوابگاه و مراسم ویژه دانشجویان غیر ایرانی.
•    همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه
همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه جهت حضور مشاور و تشکیل جلسه های مشاوره در موسسه، همکاری در طرح آمارگیری سلامت روانی دانشجویان جدیدالورود و توزیع اطلاعیه ها و اقلام آموزشی و تبلیغاتی مرکز فوق الذکر.
•    همکاری با تشکلهای دانشجویی موسسه
همکاری با تشکل های فعال و مصوب موسسه در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اردوهای دانشجویی و برگزاری انتخابات شورای مرکزی.
•    همکاری با حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه
همکاری مستمر با مدیریت های حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در جهت اطلاع رسانی به موقع و هدایت و راهنمایی دانشجویان متقاضی در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی؛ شامل حج دانشجویی، ازدواج دانشجویی، مسابقه های مختلف به مناسبت رویدادهای مذهبی، و مسابقه های فرهنگی، هنری و ورزشی.
•    دانشجویان نمونه، شاهد و ایثارگر
اطلاع رسانی لازم در خصوص انتخاب دانشجویان نمونه و انجام امور دانشجویان شاهد و ایثارگر و ارائه راهنمایی های لازم به دانشجویان متقاضی و معرفی آنها به مدیریت های ذی ربط.
•    انجام امور محوله ی جاری
انجام دیگر وظایف محوله در حوزه ی امور دانشجویی، اطلاع رسانی های مورد نیاز، پاسخ گویی به نامه های ارجاعی، توزیع اقلام فرهنگی تخصیصی به استادان و دانشجویان موسسه(مانند بن خریدکتاب و بن تکثیر) و دیگر امور محوله جاری.
 
•    فعالیت های روابط عمومی موسسه
 همکاری با روابط عمومی دانشگاه
همکاری با روابط عمومی دانشگاه در جهت ارسال اخبار و گزارش فعالیت های فرهنگی و آموزشی موسسه جهت درج در خبرنامه دانشگاه.
دریافت اطلاعیه ها و اخبار روابط عمومی دانشگاه در خصوص فعالیت ها و برنامه های مختلف مدیریت فوق و انعکاس آنها در سطح موسسه.
•    همکاری و هماهنگی با نهادهای بیمه ای در حوزه روابط عمومی
همکاری و هماهنگی با نهاد های بیمه ای و بیمه مرکزی ایران در حوزه روابط عمومی در جهت درج اخبار فرهنگی و آموزشی موسسه در نشریات نهادهای مذکور.
هماهنگی لازم با روابط عمومی و انتشارات شرکت های بیمه ای در جهت انتشار مقاله های دانشجویان و دانش آموختگان موسسه.
هماهنگی لازم با روابط عمومی شرکت های بیمه ای و بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه در جهت انعکاس اخبار رویدادها و سمینارهای بیمه ای سطح کشور و برقراری امکان شرکت دانشجویان و استادان موسسه در آن سمینارها.
•    همکاری با نشریات بیمه ای
همکاری با نشریات بیمه ای در جهت درج اخبار و گزارش فعالیت های آموزشی و پژوهشی موسسه در نشریات فوق و تهیه نشریات بیمه و توزیع رایگان آن در سطح موسسه.
•    انتشارات، تبلیغات و اطلاع رسانی
همکاری لازم و کامل در جهت چاپ و نشر اقلام تبلیغی و اطلاع رسانی ویژه موسسه با نظارت و هدایت علمی ریاست محترم موسسه، اعم از تهیه مطالب و چاپ بروشور، ویژه نامه و پوستر و پیگیری و هدایت ارسال آن به نهادها و مراکز ذی ربط.
همکاری کامل در برگزاری مراسم و سمینارهای پژوهشی و علمی موسسه در حوزه روابط عمومی، فرهنگی و اطلاع رسانی.
•    همکاری با موسسه فرهنگی اکو
همکاری با موسسه فرهنگی اکو در جهت ارائه اخبار و گزارش ها از فعالیت های فرهنگی و آموزشی موسسه جهت درج در نشریات موسسه مذکور
دریافت و توزیع رایگان فصلنامه ها و گاه نامه های موسسه فرهنگی اکو در سطح موسسه.
•    هماهنگی با دیگر مراکز فرهنگی- هنری و انجام امور جاری
دریافت اطلاعیه های فرهنگی و هنری مراکز و سازمانهای مختلف و اطلاع رسانی به دانشجویان موسسه و انجام هماهنگی لازم جهت شرکت و استفاده دانشجویان موسسه و انجام دیگر امور جاری در زمینه روابط عمومی.