راه‌اندازی رشته اقتصاد بیمه در مقطع دکتری در موسسه آموزش عالی بیمه اکو با همکاری دانشکده اقتصاد

۰۷ آذر ۱۴۰۲ | ۱۱:۳۴ کد : ۲۳۶۳۲ خبر روز
تعداد بازدید:۲۱۰
راه‌اندازی رشته اقتصاد بیمه در مقطع دکتری در موسسه آموزش عالی بیمه اکو با همکاری دانشکده اقتصاد

دکتر سعید شکوهی، رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو، ضمن اعلام خبر مسرت‌بخش موافقت وزارت علوم با راه‌اندازی رشته اقتصاد بیمه در مقطع دکتری در این موسسه با همکاری دانشکده اقتصاد، اظهار داشت در سال آینده تحصیلی در این رشته دانشجو پذیرش خواهد شد. ایشان ضمن قدردانی از زحمات استادان و همکاران موسسه آموزش عالی بیمه اکو، دانشکده اقتصاد و هیئت رئیسه و معاونت محترم آموزشی دانشگاه که در این زمینه یاریگر موسسه بودند، ابراز داشت که این رشته می‌تواند نیاز رو به رشد کشور در حوزه تأمین نیروی انسانی متخصص برای صنعت بیمه را پاسخگو باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی بیمه اکو هم‌چنین اظهار داشتند که راه اندازی این رشته می‌تواند به مرجعیت دانشگاه در رشته‌های تخصصی بیمه‌ای، منجر شود و تنوع رشته‌ها را در مؤسسه آموزش عالی بیمه اکو که بدون شک معتبرترین مرجع دانشگاهی تربیت نیروی انسانی برای صنعت بیمه کشور است، افزایش دهد. هم‌چنین این امر فرصتی برای پرورش و جذب استادان متخصص در این رشته پرکاربرد دانشگاهی است.

ایشان با اشاره به اینکه فقط یک دانشگاه دیگر در کشور در این رشته جذب دانشجو دارد، اعلام نمودند با توجه به توانمندی، ظرفیت و تخصص استادان این موسسه و هم‌چنین دانشکده اقتصاد، قطعا شاهد دوره بسیار باکیفیتی خواهیم بود و صنعت بیمه و جامعه از خدمات فارغ‌التحصیلان این دوره بهره‌مند خواهد شد. از همین رو، راه‌اندازی این رشته می‌تواند گام مهمی در برندسازی دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه آموزش عالی بیمه اکو نیز باشد.

لازم به ذکر است که مؤسسه آموزش عالی بیمه یکی از معتبرترین مراکز دانشگاهی ارائه دهنده رشته های مختلف بیمه‌ای در مقاطع مختلف است که با سابقه تربیت نیروی انسانی برای صنعت  بیمه و سایر مراکز نظیر صندوق های بازنشستگی و ... از سال 1346، از شهرت مناسبی در این زمینه برخوردار است؛ و معمولا" فارغ التحصیلان این مؤسسه بلافاصله جذب شرکت های بیمه می‌شوند.