دیدار سفیر برزیل از موسسه آموزش عالی بیمه اکو

۰۴ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۲۳ کد : ۲۴۰۳۱ خبر روز
تعداد بازدید:۵۰۰
دیدار سفیر برزیل از موسسه آموزش عالی بیمه اکو

دیدار سفیر برزیل از موسسه آموزش عالی بیمه اکو

موسسه آموزش عالی بیمه اکو دانشگاه علامه طباطبایی در روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه میزبان آقای ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو، سفیر جمهوری فدراتیو برزیل در جمهوری اسلامی ایران، و خانم دکتر آرلنه الیزابت کلمشا، یکی از اساتید دانشگاه سائوپائولو بود.

در این دیدار که با حضور دکتر سعید شکوهی ریاست موسسه آموزش عالی بیمه، اساتید گروه مطالعات منطقه ای و گروه بیمه موسسه آموزش عالی بیمه اکو برگزار شد در مورد چهارچوب های عملی توسعه همکاری‌های علمی بین موسسه آموزش عالی بیمه اکو و نیز راهکارهای همکاری‌های بین دانشگاهی با دانشگاه‌های برزیل بحث و تبادل نظر گردید.

سفیر برزیل ضمن تاکید بر علاقه دولت برزیل برای توسعه روابط سیاسی، فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و علمی در دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد. وی ضمن اشاره به عضویت مشترک دو کشور در سازمان بریکس از لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های این سازمان بین‌الملل در توسعه روابط علمی بین کشورهای عضو این سازمان سخن گفتند.

خانم دکتر کلمشا نیز ضمن اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه سائوپائولو برای توسعه روابط بین دانشگاهی، از علاقه این دانشگاه برای ایجاد کرسی مطالعات زبان فارسی و مطالعات فرهنگ ایرانی در دانشگاه خود سخن گفت. این استاد مطالعات خاورمیانه پیشنهاد کرد که در گام اول نسبت به راه اندازی یک دوره کوتاه مدت مشترک با موضوع شناخت تاریخ، فرهنگ، و اقوام ایرانی و برزیلی و نیز تدریس زبان فارسی در دانشگاه سائو پائولو اقدام شود.

در این جلسه دکتر شکوهی نیز از آمادگی موسسه آموزش عالی بیمه اکو برای برای راه‌اندازی دوره های دانشگاهی مشترک، دوره کارشناسی ارشد مشترک با دانشگاه سائو پائولو، برگزاری دوره های کوتاه مدت علمی، و نیز کنفرانس های علمی مشترک صحبت کردند. دیگر اعضای هیات علمی موسسه نیز ضمن تشریح ظرفیت های گروهای علمی مختلف، از فرصت‌های این موسسه برای توسعه تبادلات علمی دوجانبه صحبت کردند. از جمله پیشنهادهای مطرح شده ایجاد شبکه های علمی مشترک بین دانشگاه‌‌های دو کشور و نیز ایجاد یک گروه کاری بین دو دانشگاه برای عملیاتی کردن پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.